Co je Pokémon? |
Vítej ve světě Pokémonů! Na tomto prazvláštním místě se setkávají lidé jako ty, kteří tvrdě trénují, aby se stali mistry mezi trenéry Pokémonů. |
Gotta Catch'em All!" Chyť je všechny! |
Jedním z hlavních cílů karetní hry Pokémon je shromáždit všechny existující karty, podobně jako je tomu u Game Boye. Některé karty lze získat snadno, s jinými je to obtížnější. Energetické karty jsou základními a nejběžněji se vyskytujícími kartami, proto je lze získat relativně snadno. Existují 4 druhy karet Pokémonů a evolučních a trenérských karet: běžné - ty mají ve spodním pravém rohu symbol _l. Neobvyklé jsou označeny symbolem _u a vzácné symbolem _H. Existují ještě karty z lesklé fólie, které jsou mimořádně vzácné a nejhůře se získávají. Symbol _X označuje první edici. Karty z této edice můžou být sice později přetištěny, ale již nebudou obsahovat tento symbol. Tím bude zachována vysoká hodnota a ojedinělost první edice. |
Co ke hře potřebuješ? |
Ty i tvůj protihráč potřebujete každý svůj balíček po 60 kartách, minci a několik žetonů na zaznamenávání počtu zranění, které vaši Pokémoni v průběhu hry utrpí. |
Jak vyhrát? |
Ve hře Pokémon můžeš vyhrát třemi různými způsoby. První možnost je obdržet všech šest odměn. Na začátku hry si každý hráč odloží 6 karet jako odměny. Pokaždé, když se ti podaří vyřadit soupeřova Pokémona ze hry, smíš si jednu z těchto odměn vzít do ruky. Jakmile si takto vezmeš všech 6 odměn, stáváš se vítězem! (Tohle je nejčastější způsob výhry.) Druhou možností vítězství je odstranění soupeřova posledního Pokémona, soupeř pak nemá s čím bojovat. Třetí případ nastane, když tvůj soupeř nemá na začátku svého kola žádnou kartu v hracím balíčku. |
O co vlastně ve hře Pokémon jde? |
Ty i tvůj soupeř se po jednotlivých kolech střídáte ve vynášení karet, které máte na ruce. Patří mezi ně karty základních Pokémonů, evoluční karty, ze kterých se Pokémoni vyvíjejí, energetické karty, které Pokémonům pomáhají v boji a samozřejmě trenérské karty s velmi různorodými funkcemi. Na stole před sebou (nebo na jiné hrací ploše) můžeš mít najednou několik Pokémonů, ale jenom jeden z nich (aktivní Pokémon) smí za tebe bojovat. Ostatní Pokémoni sedí na střídačce připraveni přispěchat ti na pomoc, jakmile ji budeš potřebovat. Pokaždé, když budeš na tahu, máš možnost zaútočit svým aktivním Pokémonem, a tím buď zranit aktivního Pokémona tvého soupeře (kterého ve chvíli, kdy se brání tvému útoku, rovněž nazýváme obráncem nebo bránícím se Pokémonem). Dále jej můžeš uspat, zmást, ochromit či otrávit. Pokud soupeřovu aktivnímu Pokémonovi způsobíš určitý počet zranění, kterým podlehne, musí být vyřazen ze hry a ty si smíš vzít jednu ze 6 odměn, které jsi si na počátku hry odložil. Jakmile budeš mít v ruce všech 6 odměn (to znamená, že jsi soupeři vyřadil celkem 6 Pokémonů ze hry), stáváš se vítězem! |
Druhy karet |
Nejdůležitější jsou karty základních Pokémonů, kteří za tebe bojují proti Pokémonům soupeře. |
Začínáme hrát |
- Zamíchej svůj balíček karet a polož je na stůl lícem dolů. Vezmi si do ruky prvních sedum karet. |
S chutí do hry! |
Ve hře se se svým soupeřem budete střídat. Když je na tahu tvůj soupeř, ty nesmíš dělat nic, pouze smíš vystřídat svého aktivního Pokémona, v případě, že ti ho soupeř vyřadí ze hry (viz níže). Když jsi na tahu ty, postupuj podle následujících bodů. |
Co máš dělat, když jsi na tahu? |
Když jsi na tahu, můžeš udělat spoustu věcí. Nejprve si musíš vzít vrchní kartu ze svého balíčku, útočíš až nakonec. Zde jsou uvedeny tvoje možnosti: |
1. Vezmi si kartu |
Každé kolo začínáš tažením jedné karty ze svého balíčku. (Nezbývají-li ti žádné karty, hra končí a tvůj soupeř vyhrává.) |
2. Zvol si v libovolném pořadí z těchto taktik: |
|
3. Zaútoč svým aktivním Pokémonem |
Jestli chceš, můžeš svým aktivním Pokémonem zaútočit na aktivního Pokémona svého soupeře (ten je také nazýván "obráncem" nebo "bránícím se Pokémonem". To je poslední krok, který můžeš učinit, jsi-li na tahu. Po útoku je již řada na tvém soupeři. V jednom kole smíš zaútočit pouze jednou, to znamená, že tvůj Pokémou smí využít pouze jeden ze svých útoků. Chceš-li zaútočit, musíš svému soupeři sdělit, kterým z útoků, jenž má tvůj Pokémon k dispozici, napadneš jeho aktivního Pokémona. Zaútočit však smíš pouze tehdy, má-li tvůj Pokémon k dispozici dostatečné množství energie. |
4. Na tahu je tvůj soupeř |
Může se stát, že po ukončení svého tahu budeš muset vykonat ještě několik dodatečných úkolů. To znamená, že tvůj soupeř bude moci hrát až poté, co splníš zadané úkoly. |
Co se stane po ukončení jednoho kola? |
Je-li po ukončení kola jeden z aktivních Pokémonů otráven, znamená to, že utrpěl zranění. Je-li aktivní Pokémon uspán či ochromen, může se vzpamatovat. Pak hraje ten hráč, který je na tahu. |
Jak lze uspat, zmást, ochromit či otrávit Pokémona? |
Některé útoky mohou bránícího se Pokémona uspat, zmást, ochromit či otrávit. To platí pouze pro aktivní Pokémony, Pokémonů sedících na střídačce se to netýká. Ustoupí-li aktivní Pokémon na střídačku, kterýkoliv z těchto tří důsledků předchozích útoků je vynulován. Stejně je tomu v případě, prochází-li Pokémon evolucí. |
Spánek |
Je-li Pokémon uspán, nesmí útočit ani ustoupit. Spícího Pokémona otoč levou delší stranou k sobě, aby bylo jasné, že spí. V následujícím kole si hoď mincí, padne-li orel, Pokémon se probudí (otoč kartu svého Pokémona zpět ze spící pozice). Padne-li panna, Pokémon zůstává uspán a ty musíš počkat na další kolo a snažit se ho probudit stejným způsobem. |
Zmatení |
Je-li Pokémon zmaten, pokaždé, když s ním chceš zaútočit nebo ustoupit, musíš si hodit mincí. Zmateného Pokémona polož tak, aby jeho hlava směřovala k tobě, aby bylo jasné, že je zmatený. |
Ochrnutí |
Je-li Pokémon ochrnut, nesmí zaútočit ani ustoupit. Otoč kartu Pokémona pravou delší stranou k sobě, aby bylo jasné, že je ochrnutý. Pokud ochrne aktivní Pokémon, automaticky se vzpamatuje v příštím kole. Jakmile se vzpamatuje, otoč kartu do normální pozice. |
Otrava |
Je-li Pokémon otráven, polož na něj "znamení otravy", aby bylo jasné, že je otráven. |
Může být Pokémon současně uspán i zmaten? |
Je-li Pokémon uspán, zmaten či ochrnut a utrpí další útok, jehož výsledkem je buď spánek, zmatení či ochrnutí, předchozí důsledek je vynulován a platí pouze ten poslední. Ale pozor - pouze tyto tři důsledky se mohou vzájemně vynulovat. To znamená, že Pokémon může být současně zmaten i otráven. |
Proč je ve hře tolik různých karet? |
Hra Pokémon se od běžných karetních her liší tím, že je navíc i sběratelská. To znamená, že existuje celá řada nejrůznějších karet, které můžeš sbírat a vyměňovat se svými kamarády. Nemusíš tedy hrát pouze s balíčkem karet, který si koupíš. Použít můžeš všechny karty, které máš k dispozici a z nich můžeš vytvářet nové balíčky. Právě výměna karet a sestavování nových balíčků nabízí spoustu zábavy, protože nové balíčky skýtají možnosti nových strategií. |
Jak lze vytvořit nový balíček karet? |
Každý balíček musí obsahovat přesně 60 karet a stejná karta v nich nesmí být zastoupena více než 4-krát s výjimkou základních energetických karet (k základním energetickým kartám patří _G, _F, _W, _L, _P a _B). Pokud máš víc karet se shodným jménem (maximálně však 4), mají všechny stejnou hodnotu bez ohledu na to, z jakého balíčku pocházejí, nebo zda mají odlišnou ilustraci. |